søndag 17. februar 2013

Terremoto! (Jordskjelv)

Lørdagskvelden i regionen Lazio ble litt annerledes enn hva mange hadde forestilt seg. Klokken 2220 ristet det nemlig godt i bakken her hos oss.  Jeg - som mange andre italienere på det tidspunktet - satt i sofaen da det plutselig kom et skikkelig drønn og hele huset ristet.  Det stod vel ikke på lengre enn ett minutt, men må innrømme at det var en ganske ekkel følelse da alt ristet. Da kjenner man virkelig hvor store krefter som er i sving. Det første skjelvet målte 4.8 på Richters skala og er det kraftigste skjelvet jeg har vært med på hittil. (Og jeg har ingen som helst behov for å oppleve noe sterkere enn det....) Etter det har det kommet noen mindre etterskjelv og jeg håper jo det blir med det....

Men for sikkerhets skyld så har jeg ytterklærne og skoene klare rett ved siden av utgangsdøren. Og jeg kommer nok til å sove med ett øye åpent i natt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar